czwartek, 21 lutego 2013

Mini hamburger wieprzowy

Hello, hello!

Dzisiaj przyrządzimy coś szybkiego, pysznego i podobno niezdrowego - taki fast food domowej roboty.


Potrzebne produkty:
- mięso mielone - ja miałem wieprzowe
- sól, pieprz
- ogórek świeży
- pomidor świeży
- cebula
- sałata
- musztarda i majonez
- bułki


Szybkie i proste jedzonko to moja specjalność. Do mielonego wrzucamy sól, pieprz oraz musztardę. Mieszamy to razem i formujemy okrągłe kotlety, mniej więcej takiej średnicy jak posiadane bułki. Lepiej zrobić trochę większe, bo nie wiem jak Wam, ale mi kotlety podczas smażenia się kurczą.
Rozgrzewamy patelnię, ale nie w rękach, i kładziemy na niej nasze hamburgery. W czasie smażenia wkładamy do piekarnika, na górną półkę, przekrojone na połowę bułki. Temperaturę ustawiamy na 150 st. C i załączamy górną grzałkę. Przewracamy kotlety i pamiętamy ciągle o bułkach.

Po usmażeniu mięsa i zarumienieniu się bułek czas na najlepsze, czyli dekorację:)
Dolną połowę bułki smarujemy majonezem, następnie kładziemy sałatę, potem kotlet, ogórek, pomidor i cebulę. Teraz, górną połowę bułki smarujemy musztardą i umieszczamy ją na szczycie naszej kulinarnej wieży. Danie gotowe. Można od razu przygotować takie dwie "kanapki" na głowę.

Życzę smacznego!

6 komentarzy:

  1. Dobry wieczór Panie Tomaszu
    Mój syn uwielbia takie jedzonko. Kanapki wyglądają rewelacyjnie i pewnie też tak smakują. Szybkie i proste jedzenie, to jest to. A dzisiaj był u mnie "Kurczak w marchewce" z ryżem. Właściwie jadłam tylko ja. Dla mnie bomba. Mój małżonek nie znosi marchewki, ale kiedy zobaczył talerz, skosztował i powiedział, że taką marchewkę, to owszem, zje. Zamówił na sobotni obiad. Fajno, to też proste, szybkie i smaczne jedzenie. Mam gdzieś przepis na "Śledzie Mościckiego". Też smaży się na oleju marchewkę i pietruszkę krojone w słupki. Zamiast kurczaka są śledzie, pomidory, zalewa octowa itd. Fajna zagrycha dla lubiących śledziki. Jeżeli będzie miał Pan takie życzenie, to mogę kiedyś przesłać przepis.
    Bardzo serdecznie pozdrawiam i życzę miłego wieczoru.
    Basia S.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, sam byłem zdziwiony jak smacznie może zagrać razem smażona marchewka, papryka pietruszka i kurczak. Z ryżem potrawa jest wyśmienita, a odsmażana na drugi dzień - jeszcze lepsza.

      Pani Basiu, śledzie uwielbiam pod każdą postacią, więc o przepis bardzo proszę.

      Życzę spokojnej nocy.
      Serdecznie pozdrawiam.
      Tomasz

      Usuń
  2. Ale fajne kanapy:) U nas jako dodatek występują jeszcze zielone oliwki i papryka:)
    I rzeczywiście - danie szybkie, proste i sycące:) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, tutaj się jeszcze chyba nie spotkałyśmy :)
      W tygodniu jest zazwyczaj niewiele czasu, więc taki szybki, ale domowy obiad jest niekiedy akurat! :)

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Och, lubię domowe hamburgery, dawno nie robiłam hmmm :-) tę wyglądają bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Panie Tomaszu
    Domyślam się, że dzisiaj Pan tu nie zaglądnie, ale przepis pozwolę sobie wstawić.
    "Śledzie Mościckiego"
    1 kg śledzi (Matiasy)
    4 spore marchwie
    3 pietruszki
    1 średni seler
    Jarzyny pokroić w słupki i dusić na oleju do miękkości. Pod koniec duszenia dodać 3 pokrojone w kostkę cebule.
    Zagotować 1/2 szklanki octu z dodatkiem kilku ziaren pieprzu czarnego, ziela angielskiego i listka laurowego. Zalewę ostudzić, dodać 2 duże łyżki pasty pomidorowej i 1 łyżeczkę cukru. Dodać zalewę do jarzyn.
    Śledzie pokroić i przekładać na przemian z jarzynami (warstwa jarzyn na spodzie i warstwa na wierzchu).
    Naczynie z potrawą wstawić do lodówki na 3 dni.
    To wszystko. Życzę smacznego.
    Fajne i można zrobić 3 dni przed imprezą.
    Pozdrawiam, bardzo, bardzo serdecznie Pana i Kasieńkę.
    Miłego wieczoru!
    A ta impreza, to dziś?
    Basia S.

    OdpowiedzUsuń